درخت سبز کیش
نوشته شده توسط : azar yousefi
 

درخت سبز کیش

آب های سطحی در انتهاي طولاني ترين مسير آبرفتي باستاني كيش، به قسمتي از منطقه شمالي جزيره كه به دره پرتغالي‌ها معروف است سرازير مي‌شوند، به همین دلیل اين منطقه از سرسبزي ویژه ای برخوردار است. در اطراف يكي از كهنسال‌ترين درختان لور جزيره، مجموعه درخت سبز  احداث گردیده است.

درخت سبز تقریبا بین 500 تا 600 سال عمر دارد و كهنسال‌ترين درخت لور جزيره کیش به شمار می رود. بر روی شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در نظر اول آن را به نوعي مقدس مي نماياند. بسیاری از مردم بر این باورند که اين درخت شگون دارد و به همين سبب به قصد برآورده شدن نيازشان و آرزوهایشان پارچه‌هايي به شاخه‌هاي آن مي‌بندند. شما هم اگر حاجتی دارید امسال در تور کیش 94 حتما سری هم به این درخت بزنید.

درخت لور يا انجير معابد، معروفترين درخت جزيره کیش می باشد. اين گونه درخت در نواحي جنوبي ايران رشد مي کند. پوست کهنسال درخت لور ، برگ‌ها و ريشه‌هايش که از بدنه اصلي آن آويزان هستند، آن را از ساير انواع درختان متمايز مي‌گرداند. ريشه اين درختان طوري رشد مي کند که همانند چتري بر روي زمين سايه مي‌افکند و ممکن است تا چند صد سال عمر کنند

مجموعه درخت سبز کیش با آلاچيق‌هاي زيبا و محل هاي متعدد پخت كباب براي استراحت و بازديد رايگان گردشگران تورکیش ایجاد شده است و مسير هاي پياده رو با چراغ‌هاي فانوسي شكل در ميان فضاي هميشه سبزش با گل هاي كاغذي رنگارنگ، شما را به سوي جاذبه اصلي اين مجموعه خواهد برد. در اين مجموعه برای آسایش و راحتی شما گردشگران تورکیش نمازخانه، رستوران فصلي، بوفه و سرويس بهداشتي نيز واقع شده است.

درخت سبز کیش

مطالب مرتبط :

 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: درخت سبز کیش,دیدنی های کیش,جاذبه های گردشگری کیش,اماکن تفریحی کیش,مراکز دیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: